Antecedents: aquest Reglament va ser aprovat en la sessió plenària del dia 2 de novembre de 2000 i el seu text íntegre va ser publicat al BOPG núm. 41, de data 30 de març de 2020. Va ser objecte d’una modificació aprovada pel Ple en la sessió del dia 18 de març de 2004 (BOPG 156, de 17/06/2004).
Feu clic aquí per veure el redactat actual.
Objectiu: adaptar el ROM a la normativa vigent, així com adequar les seves previsions a la realitat actual del funcionament municipal. En aquest sentit, i només a tall d’exemple, es poden destacar algunes disfuncions i mancances: la manca de coincidència amb la realitat pràctica de la periodicitat i dia de celebració tant dels plens com de la Junta de Govern Local establerta al ROM; la falta de previsió de la possibilitat de celebrar sessions telemàtiques o de fer les sessions presencials fora del Saló de sessions de l’Ajuntament (establerta per la disposició final segona del Reial Decret-Llei 11/2020, de 31 de març, pel qual s’adopten mesures urgents complementàries en l’àmbit social i econòmic per fer front al Covid-19, que afegeix l’apartat 3 a l’article 46 de la LBRL); la inexistència de cap referència a la nova regulació sobre la documentació digital que ha esdevingut fonamental en el funcionament administratiu actual de l’Ajuntament amb el gestor d’expedients (regulada per la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques); l’obsolescència del règim econòmic i de dedicació dels regidors municipals (especialment a partir de la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l’Administració Local); i la necessitat d’actualització dels aspectes relatius a la informació i la participació ciutadana (Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern).
Previsió temporal: la previsió temporal indicava el tercer tercer trimestre de 2021, però els tràmits encara no han començat.